გაკვეთილის გეგმა


გაკვეთილის გეგმა

მასწავლებლის სახელი, გვარი, პირადი ნომერი: ვენერა თურმანიძე,  61006021756
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
სწავლების საფეხური/კლასი:  საბაზო/ IX კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 13.  სსსმ მოსწავლე  არ არის
გაკვეთილის თემა: მიხეილ ჯავახიშვილი ,,მიწის ყივილი“
გაკვეთილის მიზანი: კითხვის სტრატეგიების(თემა, თემის  განსაზღვრა) გაცნობა-გააზრება.
                                       მონიშვნებით კითხვის უნარის განვითარება.
                                       ტექსტის გაცნობა-გააზრება.
                                       ლექსიკაზე დაკვირვების უნარის განვითარება.
                                       შემოქმედებითი უნარის განვითარება.

N

აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/
მეთოდები
კლასის ორგანიზების      ფორმა
     სასწავლო             რესურსები
დრო
(წთ)
1
საორგანიზაციო საკითხები( თემა, მიზანი, შეფასების რუბრიკების გაცნობა).

მთელ კლასთან

2

A ფაზა
 აქტივობის აღწერა
რა არის ემიგრაცია?
ამ თემასთან დაკავშირებით რომელ ნაწარმოებებს გაიხსენებდით?
როგორ გესმით სათაური- ,,მიწის ყივილი?“
მინი ლექცია კითხვის სტრატეგიის შესახებ. (თემა, თემის განსაზღვრა).
აქტივობის მიზანი:
კითხვის სტრატეგიების გაცნობა-გააზრება ; წინარე ცოდნის გააქტიურება; ვარაუდების გამოთქმა; ფიქრის წერილობით გადმოცემა.

B ფაზა
1.აქტივობა
 მინი ლექცია სლაიდებით - ,,მიწის
ყივილი“)
აქტივობის მიზანი:
ახალი მასალის მიმოილვა

2.აქტივობა
მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს  გადაშალონ სახელმძღვანელო 136 გვერდზე და წაიკითხონ მონიშნულ ადგილამდე,  ამოწერონ გაუგებარი სიტყვები;
აქტივობის მიზანი:
ტექსტის გაცნობა. გაუგებარი სიტყვების ამოწერა-განმარტება.

3.აქტივობა.
 შემდეგ  წყვილებში  .ტექსტი დაყონ 4-5 მონაკვეთად და  5-6 წინადადებით გადმოსცენ მთავარი სათქმელი.( T სქემა )
კითხვების საშუალებით ვამოწმებთ, რამდენად სწორად გაიგეს მონაკვეთის აზრი, ერთმანეთის დახმარებით ვხსნით გაუგებარ სიტყვებს.
ვაგრძელებთ კითხვას იგივე მეთოდით  მეორე ნიშნულამდე.
აქტივობის მიზანი:
 ტექსტის გააზრება და მონაკვეთის მთავარი სათქმელის ამოცნობა. გაუგებარი სიტყვების განმარტება.

ფაზა C
4 .აქტივობა

წყვილებს სთხოვს მასწავლებელი წაკითხული მონაკვეთის მიხედვით მოცემულ დიაგრამაზე გამოსახონ მიზეზ-შედეგობრივი კავშირი.
აქტივობის მიზანი:
 მიზეზ-შედეგობრივი კავშირის დადგენა.
5. აქტივობა.
 დახასიათონ  პერსონაჟები.
,,პერსონაჟის რუკა’’- ერთ-ერთი აკეთებს პრეზენტაციას.
აქტივობის მიზანი:
პერსონაჟის თვისებების ამოცნობა.
6. აქტივობა
დავალება: იგივე მეთოდით წაიკითხონ შემდეგი მონაკვეთი და 5-6 წინადადებით გადმოსცენ მონაკვეთის სათქმელი.
აქტივობის მიზანი:
ტექსტის გაცნობა-გააზრება.
შეფასება განმავითარებელი და განმსაზღვრელი 



 კითხვა-პასუხი.





ვარაუდების გამოთქმა












პრეზენტაცია





პრაქტიკული მუშაობა













კითხვა-პასუხი














პრაქტიკული სამუშაო
ინდივიდუალური
მთელ კლასთან.



ინდივიდუალური


მთელ კლასთან












მთელი კლასი






ინდივიდუალური








წყვილებში
დაფა, ცარცი




















კომპიუტერი
პროექტორი






სახელმძღვანელო;  ტექსტი






სქემა; ტექსტი

















სქემა; ტექსტი








სქმა; ტექსტი










შეფასების რუბრიკა



2




3









2







6







5


3




6









5








7





2





2




















წლის ბოლოს მისღწევი შედეგები:ქართ.


ქართ. IX. 7. მოსწავლეს შეუძლია ენობრივ-გამომსახველობითი საშულებების ცოდნის გამოყენება სხვადასხვა სახის ტექსტების ანალიზისას.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:

·         ამოიცნობს ავტორის მეტყველების თავისებურებას, მიზნობრივად გამოყენებულ სპეციფიკურ ლექსიკას და მსჯელობს მათს დანიშნულებაზე.

ქართ. IX. 8. მოსწავლეს შეუძლია კითხვის მიზნის შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         ვრცელი ტექსტის კითხვისას ხელახლა გადაავლებს თვალს ამა თუ იმ ადგილს, აკეთებს ჩანაწერებს, გამოყოფს მნიშვნელოვან თვალსაზრისებს, ჩამოწერს კითხვებს ტექსტის უკეთ გასაგებად;
·         იყენებს სქემებს, დიაგრამებს, ცნებების განმარტებებს, აზრობრივ რუკებს ან სხვა საშუალებებს მნიშვნელოვანი ინფორმაციისა და იდეების გასააზრებლად და დასამუშავებლად;

ქართ. IX. 9. მოსწავლეს შეუძლია სადავო ან პრობლემურ საკითხებზე საკუთარი თვალსაზრისის წერილობით გადმოცემა; მოცემულ საკითხზე განსხვავებული შეხედულებების შეჯამება.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         წერს თხზულებას კონკრეტული თემის ან საკითხის შესახებ, რომელშიც აანალიზებს განსახილველ საკითხთან დაკავშირებულ ალტერნატიულ შეხედულებებს;
·         საკუთარი შეხედულებების/მოსაზრებების დასასაბუთებლად მოჰყავს სათანადო არგუმენტები;


No comments:

Post a Comment